Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Här får du information om vem du kan kontakta.

Kontakta skolledningen

Om du har övergripande frågor om skolan, frågor om skolplacering och frågor om elevvård kan du kontakta skolledningen.

Rektor, åk 2-6, elevhälsa
Carina Nilsson
carina.nilsson@haninge.se

Biträdande rektor, förskoleklass, fritidshem, åk 1
Monika Kaspersson
monika.kaspersson@haninge.se

Kontakta Expedition och kök

Kontakta vår intendent om du har frågor om hur du ska ansöka om skolplacering, om du behöver hjälp med blanketter, om du behöver inloggning till skolplattformen Unikum eller om du har konkreta frågor om datum och telefonnummer.

masoskolan@haninge.se

Skolintendent
Malin Persson
malin.persson@haninge.se

Kökschef
Erika Gartne
erika.gartne@haninge.se

Kontakta elevhälsan

Kurator
Kajsa Åsberg
kajsa.asberg@haninge.se

Skolsköterska
Kristina Johansson
kristina.johansson@haninge.se

Sjukanmälan

Sjukanmälan görs via Unikum.

Ansökan om ledighet

Ledighet beviljas för enskild angelägenhet med högst 10 dagar per läsår. Vi på Måsöskolan tycker det är viktigt att tänka på elevernas rättighet att vara i skola. Skolnärvaro främjar kunskapsresultat.Vi önskar därför att föräldrar är restriktiva med att ta ledigt för sina barn.

Under perioder för genomförande av Nationella prov beviljas ingen ledighet för elever som går i årskurs 3 och 6. Föräldrar ombeds kontakta mentor för att få information om provperioder.

Senast uppdaterad: 10 maj 2023