Vår skola

Vårt fokus är trygghet och kunskap, där tron att alla kan är drivet i vår verksamhet. Skolan är under de senaste åren tillbyggd och har en skolgård gjord för rörelse och lek.

Måsöskolan är en F-6 skola. Måsöskolan ligger i bostadsområdet Vega, Haninge kommun, i en naturskön miljö. Hösten 2017 firade skolan 20-års jubileum samtidigt som de nya delarna av skolan blev klara. 2022 firade vi att Måsöskolan fyllde 25 år. Skolan har i dagsläget ungefär 560 elever.

Måsöskolan har en stor och välkomnande skolgård med många möjligheter till olika aktiviteter. Det finns stora ytor för rörelse. Intill skolan finns en konstgräsplan. Konstgräsplanen används på raster och under idrottslektioner.

På Måsöskolan arbetar vi aktivt med att skapa trygghet och utveckla elevernas kunskaper med utgångspunkt och tro att alla kan. Vi har ett aktivt Trygghetsteam som arbetar nära skolledning och elevhälsoteam. Vi är numera en stor skola, men med den lilla skolans stora gemenskap.