Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Skolmiljö

Den stora skolan, med en känsla av närhet. Måsöskolan har under de senaste åren vuxit, i takt med Vegastadens utbyggnad. Vi är numera en ganska stor skola om vi tittar på antalet elever och personal, men skolan är byggd på ett sätt som gör att vi är nära varandra.

Foto: Olof Holdar

Vi har ett gemensamt personalrum och arbetsrum för lärare. Det gör att vi i personalen träffas varje dag. Vi har nära till skratt och vi bryr oss om varandra. Det finns en stor gemenskap i personalgruppen, som smittar av sig till våra elever. Våra elever uppger i enkäter att de är trygga på Måsöskolan.

Vi har egen trä- och metallslöjdsal. Detsamma gäller för textilslöjden. Vi har musiksal. Vi har egen idrottssal som ligger i direkt anslutning till skolan. Alla ovan nämnda ämnessalar är i skolans byggnader.

Skolans skolgård är nyligen upprustad och inbjuder till lek och rörelse av olika slag. Vi har en fullstor konstgräsplan som flitigt nyttjas både under rast och lektionstid.

Senast uppdaterad: 17 september 2023